söndag 13 september 2015

Mot flyget, hejdå värmen

God morgon, just nu har vi packat ihop och ska gå och checka in bagaget på hotellet som ska åka buss till flygplatsen. Jätte smidigt för då slipper man krångla med de själv efter som vi tar bil till flyget själva:) så nu njuter vi av några minuters sol innan vi åker mot flygplatsen och säger hejdå till Rhodos :(

lördag 12 september 2015

Hej

Ojoj blev visst inte mycket bloggat denna veckan wi-fi på hotellen har funkat så där så gav upp idén på att blogga. Vi har i alla fall haft en jätte bra vecka här på Rhodos med massa bad både på stranden och poolen på hotellet, vi har varit i Rhodos gamla stad, ätit goda måltider och bara njutit av stunden. Och just nu sitter vi på en bar och njuter av dom sista timmarna i värmen, för imorgon flyger vi hem och lämnar värmen:(.

måndag 7 september 2015

Dagen

Idag har vi bara slapat vid poolen och ätit massa god mat, mest varit i poolen efter som de varit säkert 40grader. På kvällen nu så har vi varit inne i gamla stan och strosat runt, ätit på en mysig resturang och kollat i några så butiker.
Imorgon så ska vi faktisk gå upp tidigt för vi ska åka i väg och dyka^^ ska bli super kul, har bra snorklat tidigare och då måste man ju upp för att hämta andan lite;) men nu kommer man ju kunna verkligen njuta av att vara under vattnet och kolla in alla fiskar:). Så längtar verkligen efter morgonen

Skulle publicerats igår! Framme i värmen

Kl 12 idag (11 i Sverige) landa vi i Rhodos  väl framme fick vi vänta på bagaget ett tag och fixa en bil att ta hos till hotellet med. Att ta sig från flygplatsen tog ett tag så väl framme på hotellet checka vi in och gick direkt å åt god buffé lunch:). Behöver väl inte nämna att poolen är där vi sedan spenderat resten av dagen, så Himla skönt att bara gotta i 35graders värme;).
Nu på kvällen har vi tagit oss en promenad till en liten affärs del som ligger en bit bort från hotellet:). Men nu börjar man bli trött,  för ingen av oss har direkt sovit något då vi flög från Göteborg kl 7 imorse. Vilket gjorde att vi kl 2 inatt åkte från skövde. Så har typ dygnat, kanske sov 3timmar innan vi åkte så ska bli riktigt skönt att få sova.
Bjuder på några blandade bilder från första dagen på Rhodos

lördag 5 september 2015

kanske sova?

nu är allting färdig packat och fixat, hur kunde dagen gå så här fort? efter att ha fixat här hemma så åkte vi till stan för att växla pengar, handla lite smått och gott blev även en sväng för bi hööks för att köpa en luddig grimma som rocka kan ha på sig i hagen. hon får så lätt skav så de behövdes verkligen, han tyvärr inte rida vilket kanske egentligen inte gör något men då rocka inte vilat på några dagar. tiden räckte inte till utan blev direkt att packa ihop och åka iväg med rocka till stallet där hon ska stå under veckan.
på vägen hem köpte vi med oss pizza hem^^ vilket var extra gott när man inser att de man åt till lunch idag var två riskakor och choklad. Nu på kvällen har jag packat klart mitt handbagage, laddat mobilen med bra musik och ipaden med filmer för att få flygresan att gå fortare.
Har även ståt och fixat "matlådor" åt mina två små marsvin, lagom portioner av grönsaker och torrfoder som dom får varje dag.
nu funderar jag på att sova några få timmar innan de bär av till Göteborg, imorgon flyr vi från regnet och på eftermiddag sitter vi på stranden i ett varmt och soligt Rhodos;)

racer lördag

full späckat schema denna lördag för imorgon åker vi till Rhodos :D ska bli så himla skönt med semester både från jobb och från tävlingarna (har tävlat varje helg sedan april). så dagen är planerad med att först packa klart till mig själv och åka och handla lite saker. Sedan åka till stallet och packa klart rockas saker och foder för hon ska stå hos en kompis medan vi är iväg. funderar även på om vi kanske ska passa på att rida ett pass i ridhuset då vi passerar de på vägen till stallet där hon ska vara. får se om vi hinner med de annars får de bli en uteritt i skogen innan vi åker.
är i alla fall skönt att veta att hon hålls igång under veckan jag är i väg så hon inte bara går i hagen i en vecka.

vem är jag?

nu tänker jag börja blogga igen efter ett långt uppehåll och då tycket jag det passar med ett inlägg om vem jag är.
jag heter Michaela är 21år ung;) bor i Skövde och jobbar fem dagar inom the family business;) då jag inte riktigt kommit fram till vad jag vill göra med livet. Men har man häst är de viktigt med fast inkomst så jobba måste man tills jag vet vad jag vill göra. förutom jobba så går ju resten av min tid till rocka, men jag älskar även att fota men har inte riktigt haft tid för de på ett tag.
inte direkt någon bra presentation men finns en bättre i fliken "om mig"
här kommer en om min lilla stjärna istället;)

Rocka Baloa är ett 8årigt svenskridponny sto hon är efter Connemara hingsten Juno Rory (fin dressyr ponny) hennes mamma är nederläsk import med okänd härstamning. Rocka är ca 156cm i manken och ganska liten men mycket häst att rida, hon har attityd och visar bestämt när något inte passar. Men hon är hur snäll som helst trots sina egenheter och i ridningen när de klickar så är hon en dröm att rida. i hanteringen är hon som en stor hund och följer en vart man en går.

Våran satsning ligger på dressyren men vi har tagit de i våran egen takt vilket kanske är lite långsammare än andra. Men Rocka är inte den hästen man kan tvinga framåt utan hon måste få tid att lära sig och denna tävlings säsong har resultaten visat att den taktiken funkat. så nu i september ska vi debutera LA.

hoppas ni ställer frågor om de är något mer ni vill veta om oss och våran satsning :)